16 Mayıs 2013 Perşembe

7.Gun: Sene 2013 aylardan Mayis gunlerden Persembe 16'si

 
KH:
Bugun Anil'a dinlence, bana eglence gunu. En azindan gune boyle baslamistik. 
En az 2 sene olmus en son dalis yapmayali. Berat surekli yanimda ve bana surekli yardimci oluyor. Insanin dalis badisi her zaman egitmen dalgic seviyesinde olmuyor tabi. Aramizdaki bu tecrube ucurumu yuzuden yaptigimiz 2 dalis Berat icin can sIkIntIsi oluyor. Bana ise tam anlamiyla bir 'refreshment dive' oluyor. 
Bu dalisin benim acimdan ilkleri cok. Bu kadar ilkin ayni dalista yapilmasi aslinda guvenlik acisindan dogru degil ama yanimda Berat'in oldugu dusuncesiyle riskin biraz azalacagini varsayiyorum.

Ilk No.1: Zodyak'tan dalis. "Nolacak ki?" demeyin. Malzeme kusanmak icin alan dar. Ayakta duracak yer yok. Suya geri atlamak sIk gorunse de insana tuhaf gelen bir his. Insan kendisini suda daha yalniz hissediyor, yuzeyde kendisini merdivenli dalis platformuyla bekleyen tam tesekkullu bir dalis tekne olmayisi.
Sagolsun Berat her asamada yanimda bana yardimci idi.
Turist isi degil bu, guvenlik oncelikli de degildi pek.
Ilk No.2: Fazlasiyla bulanik, akintili ve soguk su. Bu mevsimde ve bu bolgede daha once hic dalmadigim icin bunlar aliskin oldugum seyler degil. Fiziksel olarak hazirlikli olmak lazim bu kosullar icin. Cift parca 5mm kapsonlu bir dalis elbisem oldugu halde dalisin sonlarina dogru titremeye basliyorum.
Ilk No.3: Kamerayla dalis. Suyun altinda fotograf ve video ceken birsuru insan gormuslugum var. Bu gorunurde cok kolay aksiyon, gercekte kontrol etmeniz gereken ilave bir uzuv oluyor. Bu gezi oncesi yeni aldigim GoPro'yu ilk defa suya sokusum da buna eklendiginde, surekli "icine su girer mi acaba" suphesi kafami mesgul ediyor.



Su alti goruntuleri cok basarisiz. Sebebi, yukarida saydigim ilklerden kaynakli dalginlikla kamerayi dar acida unutmus olmam. Bodrum dalis videolarini bekleyiniz... (spoiler; "ben bu kadar baligi balikcida gormedim!")

Butun bu zorluklar icinde ilk dalis tam bir fiyasko oluyor. 
Ilk icraatim; paletimi yeterince (zodyakdaki dar alani ve ayaga kalkip paleti denemek icin sallayamayisimi hatirla..) sIkmadigim icin paletin ayagimdan firlamasi oluyor. Neyseki yakalayabiliyorum. Berat goruyor, yardimiyl takiyorum. Bu sefer ayagimi acitacak kadar sIkIyorum can havliyle suyun altinda. Ikinci icraat cok fena; diptedyiz ve dalis lideri yanima geliyor. Ben  bi yandan hala yuzerliligimi ayarlamaya calisiyorum bir yandan cekim yapmaya. Gobegime isaret edip "nerde?" diyor. Kafami egmemle agirlik kemerimin yerinde olmadigini goruyorum. Sagolsun yine Berat yukari firlamadan once tutuyor beni. Dalis lideri kemerimi bulup getiriyor. Bu konuda da belime uygun uzunlukta kemer olmayisina suc atip dalisa ufak tefek kulak esitleme sorunlari ve 2-3 kere daha ayagimdan cikan paletle devam ediyorum. 

2. dalista amacimiza ulasiyoruz. Yuzerliligin nasil saglandigini hatirlamis, patetleri yeterince sIkmIs ve GoPro'nun monopodunu bilegime dogru sekilde sabitlemeyi ogrenmis sekilde guzel bir dalis yapiyoruz.

Dalislar bitince Bodrum dalisini yapacagimiz teknenin telefonunu aldiktan sonra Berat'la vedasip sakin bir gece sonrasinda cok guzel bir yol oldugunu bildigimiz Kusadasi-Bodrum parkurunun heyecaniyla yatiyoruz.

1 yorum: