21 Mayıs 2013 Salı

12.Gun: Sene 2013 aylardan Mayis gunlerden Sali 21'i

KH:
3 gunun sonunda Bodrum'dan ugurlaniyoruz. Buradan ayrilmak tahmin ettigimiz kadar zor oluyor. Ote yandan da, 2 gunluk 'standby'dan sonra yol almayi ozledigimizi fark ediyoruz.
Fethiye'ye uzun suredir gitmek istedigim halde bir turlu yolumu dusurememistim. "Bucket List"imde bulunan 'Oludeniz'de paragliding yap' maddesini de yerine getirmek icin buyuk heves icindeyim.

AA:
Bugün hedefimiz Fethiye. Dün akşamdan kalacağımız oteli ayarladık, yol planımızı da tamamladık ve bir değişiklik yapmak zorunda kaldık çünkü normalde kullanmayı planlıyor olduğumuz Bodrum-Datça feribotu, limandaki çalışmalar nedeniyle geçici süre yapılmıyormuş. Bir bakıma da çok iyi olmuş öyle olduğu çünkü gökova körfezine inen o mükemmel manzaralı yolları tamamen duble hale getirmişler ve yeni kaymak gibi bir asfaltı var. O  kadar keyifli virajlardan dolanıyoruz ki, ikimiz de lastiklerimizi daha önce hiç olmadığı kadar kullanıyoruz, çaylak izlerimizi siliyoruz lastiklerden ;)  Yolda bizi rutin kontroller yapan bir polis ekibi durduruyor. Tüm evraklarmız tam, kurallara da uyuyoruz, dolayısıyla bizi gülümseyerek karşılamış ve uğurlayacak olan bu polis amcalarla biraz motosiklet muhabbetti yapmaktan başka bir şey kamlıyor geriye. Burada hem Çağrı'yı hem beni dumura uğratan mevzu ise içlerinde en yaşlı ve deneyimli gibi gözüken polis memururnun benim motosikletimin modelini yılına kadar doğru biliyor olması oluyor.
Boyle polislere can feda.
Yola devam edelim derken bir ayrıma geliyoruz. Burada ya yeni yapılmış tünelden geçip devam edeceğiz yada tünelin ve dağın etrafını dolaşan virajlara vuracağız... Sizce?
Tabiki viraaaajjjjjj :))
Fethiye ye yaklaşırken benim motosikletim daha önce de yaptığı teklemeyi biraz daha sık yapar hale geliyor, kafamı doldurmasına izin vermeyerek ve sebebini az da olsa tahmin ederek cok da umursamadan yola devam ediyoruz.
Bilmediğimiz şey ise bu akşam ve yarın başımıza ne işler açacağı...

KH:
Motorun fazladan agirligina artik alistim. Her sabah yan cantalarimi yuklemeden once tartip birbirleriyle ayni agirlikta olmalarina ozen gosteriyorum. Topcase'in icinde virajlarda agirlik dengemi bozacak sekilde hareket edebilecek esya koymuyorum. Gokova'nin mukemmel yolu bu ozenimin karsiligini almami sagliyor. Simdiye kadar Yamaha'yi hicbir virajda yatirmadigim kadar yatiriyorum. Lastiklerimin el degmemis, uc kisimlarinin yolla bulusmasiyla birlikte surusten aldigim zevk ve kazandigim tecrube artiyor.

AA:
Otelimize yerlesiyoruz. Buralarda ne yapılır ne edilir derken, Çağrı beni paragliding yapmaya ikna ediyor, vakitin geçmiş olması nedeniyle o işi yarına erteleyip akşam yemeği ve gezme tozma aynı zamanda da yarın yapacağımız paragliding şirketleriyle görüşme yapmak üzere Ölüdenize gitme kararı alıyoruz. Tepe çıktık indik, derken tam parketmek üzereyken benim BMW iyice öksürüp aksırmaya, bir silindiri çalışmamaya başlıyor. Ben biraz dinlenince geçer umuduyla kendisini otoparkta bırakıp keyfime ara vermeme kararı alıyorum ama o bana bu akşam otele dönmek için ne numaralar çekeceğini söylüyormuş meğer...
Çok güzel bir cafe-restaurant buluyoruz. Adı HELP!
BMW'nin silindir sorunu cikinca sanirim bilinc altimiz devreye girdi.
Kendimizi Help! diye bi mekanda bulduk.
Yarın için sabah erkenden paragliding, birkaç saat sonrasında da ATV safarisi aktivitelerimiz ayarlamış olarak burada yemek yiyor birer bira içiyor ve geç olmadan yatmak üzere otelimize dönmeye karar veriyoruz.

KH:
Oludeniz Fethiye’nin icinden cok farkli bir yer. Oyle cok hosumuza gidiyor ki, burada bir otel ayarlayip kalisimizi 1 gun uzatmaya karar veriyoruz. Ne varki BMW’nin bizim icin farkli planlari varmis. Gece otele donmek uzere kontagi aciyor Anil ve marsa bastigi anda durumu ikimiz de anliyoruz. Son birkac yuz km’dir aklimizin bir kosesinde bizi rahatsiz eden sey sonunda oluyor. BMW’nin tek silinidir ateslemiyor.
Yamaha hastalanan yol arkadasina isik tutarak yardimci olmaya calisiyor.
AA:
Benim motorun bir silindiri çalışmıyor arkadaş...
Bilenler için söyleyeyim, tüm şüphelerim doğru çikıyor ve bujiye elektriği ileten sağ taraftaki bobin (pipo da deniyor) hakkın rahmeti e kavuşmuş. Bunca yaşına rağmen ilk kez gerçekten bir gezi esnasında sorun çıkarmış olmasından dolayı kendisini tebrik ediyor olmamıza rağmen, tek silindirle yola devam edemeyeceğimiz açık olduğundan başlıyoruz fethiyede o saatte usta ve motosiklet servisi aramaya. Ve bulamıyoruz açık bir yer tabiki, küçük bir atölye dışında. Orada ki Arap abi de bi benim motora bi içerdeki scooterlara bakıp... Neyse anladınız sanırım.

Tek silindirle kalan BMW'nin cikardigi ses icimizi acitiyor.
Her 5dk'a bir durup dinlendirmeye calisiyoruz.
AA:

Ertesi günki planlarımızı bozmamaya kararlıyız, tek silindirle otele kadar gidiyorum, bu arada yarın paragliding yaptıktan sonra şansımızı sanayide denemeye karar veriyoruz. Şimdilik bir bardak soğuk su içmemiz lazım galiba, ama onun yerine uykumuzu kolaylaştıracak birer duble viskimiz yudumlayıp yatağa bırakıyoruz kendimizi.